battlefield-2142.nl Forumindex Index
battlefield-2142.nl
Forums
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Meerdere problemen na nieuwe xp installatie

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    battlefield-2142.nl Forumindex -> Helpdesk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rohem
Lieutenant Generaal
Lieutenant Generaal


Geregistreerd op: 02 Apr 2007
Berichten: 658
Woonplaats: Arnhem / Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 7:31 pm    Onderwerp: Meerdere problemen na nieuwe xp installatie Reageren met citaat

Ik hoop dat er op dit forum mensen zijn die mij kunnen helpen, ik zit namelijk met het volgende. Ik werk regelmatig voor vrienden/kennissen etc als pc-techneutje, nu heb ik onlangs een goede vriend geholpen met het installeren van zijn windows xp (opnieuw) nadat hij bende had leegegooid en alles netjes opnieuw ingericht wou hebben. Tijdens de installatie was het geen probleem dvd-drive aan te roepen, maar na installatie weigerde de machine van cd te booten...Buiten dat werkte alles goed, totdat hij verder ging inrichten (accounts aanmaken etc..) Toen bleek ook dat gebruiker die geen rechten als beheerder hebben niet op de 2e partitie kunnen komen, ook hebben nieuw aangemaakte mappen altijd het kenmerk 'alleen-lezen' en dit kan niet worden veranderd!

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk en zijn er mensen die mij kunnen helpen! Als er vragen zijn hoor ik het wel.

De problemen op een rij:
1. Computer kan niet van cd opstarten
2. Gebruikers die geen admin rechten hebben kunnen niet op 2e partitie (D-schijf) komen.
3. Nieuwe mappen hebben altijd het kenmerk alleen-lezen, dit kan niet veranderd worden!
_________________

IGN --> Rohem


Laatst aangepast door Rohem op Wo Jul 11, 2007 12:39 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
CapoVarwijk
Brigadegeneraal
Brigadegeneraal


Geregistreerd op: 18 Nov 2006
Berichten: 172
Woonplaats: Losser

BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 7:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ok daar gaan we:

1. Je moet bij het opstarten even op Del drukken voor de setup en dan de boot veranderen in hardeschijf.

2. De hoofdbeheerder moet gebruikers die rechten kunnen geven als het goed is. (dit weet ik niet helemaal zeker)

3. Rechtermuisknop eigenschappen en dan kan je alleen-lezen uitzetten.
_________________
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken MSN Messenger
Rohem
Lieutenant Generaal
Lieutenant Generaal


Geregistreerd op: 02 Apr 2007
Berichten: 658
Woonplaats: Arnhem / Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 8:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

CapoVarwijk schreef:
Ok daar gaan we:

1. Je moet bij het opstarten even op Del drukken voor de setup en dan de boot veranderen in hardeschijf.

2. De hoofdbeheerder moet gebruikers die rechten kunnen geven als het goed is. (dit weet ik niet helemaal zeker)

3. Rechtermuisknop eigenschappen en dan kan je alleen-lezen uitzetten.


Dank voor de vlotte reactie, die opties ken ik inderdaad allemaal.

1. De boot volgorde klopt, maar probleem blijft bestaan.

2. Ja die kan hij geven, maar ondanks dat niet elke gebruiker admin is moet hij/zij wel bij deze partitie kunnen.

3. Dat is nu juist hetgeen dan volgens mij niet gaat, maar ik zal hem voor de zekerheid even vragen want kan ook zijn dat hij mij daarin verkeerd begreep...nu begin ik zelf ook te twijfelen:P
_________________

IGN --> Rohem
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Abcd007
Lieutenant Generaal
Lieutenant Generaal


Geregistreerd op: 12 Mrt 2007
Berichten: 993
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 9:50 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Is die ene 2e partitie geen NTFS partitie want het zou best kunnen dat na het opnieuw instaleren je als admin geen rechten meer hebt tot die partities die van NTFS zijn.
Dat was volgens mij nadeel van NTFS.
_________________
1+1=2142

[img]http://img340.imageshack.us/my.php?image=3610458ng7.gif[/img]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rohem
Lieutenant Generaal
Lieutenant Generaal


Geregistreerd op: 02 Apr 2007
Berichten: 658
Woonplaats: Arnhem / Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Wo Jul 11, 2007 12:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

A007 schreef:
Is die ene 2e partitie geen NTFS partitie want het zou best kunnen dat na het opnieuw instaleren je als admin geen rechten meer hebt tot die partities die van NTFS zijn.
Dat was volgens mij nadeel van NTFS.


Dat is een goeie! Ga ik even nakijken...verder iemand nog ideeën wat het zou kunnen zijn?
_________________

IGN --> Rohem
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    battlefield-2142.nl Forumindex -> Helpdesk Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.