battlefield-2142.nl Forumindex Index
battlefield-2142.nl
Forums
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

gedood door rockets
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    battlefield-2142.nl Forumindex -> Battlefield 2142
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arie
Hoogste Commandant
Hoogste Commandant


Geregistreerd op: 24 Mrt 2006
Berichten: 1510
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: Di Jan 22, 2008 7:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Lupes? schreef:
ik wel Razz Razz Razz Razz

trouwes, 'de beste' is toch maar een relatief begrip Wink Wink

hehe ff offtopic, ik studeer nu Discrete Wiskunde en heb net iets gezien waarmee je kunt bewijzen dat God niet bestaat Cool Cool


oja en fazz dat betekent dat je niet overal amen moet zeggen...
Waarom moet je bewijzen dat god niet bestaat? Als er twijfel is over het bestaan, is het meest logisch dat je moet gaan bewijzen dat hij wel bestaat, wat dus niet kan.

Laat trouwens eens zien die berekening oid dan? Razz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Lupes?
Lieutenant Generaal
Lieutenant Generaal


Geregistreerd op: 23 Dec 2006
Berichten: 1992
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: Di Jan 22, 2008 7:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

onderstel volgende statements:


    1. als God kwaad zou kunnen en willen voorkomen, zou hij dit doen
    2. als hij dit niet zou kunnen, zou hij onkundig zijn
    3. als hij dit niet zou willen, zou hij kwaadwillig zijn
    4. God voorkomt geen kwaad
    5. indien hij bestaat, is hij noch onkundig, noch kwaadwillig


uit (1), (2), (3) en (5) volgt dat als God bestaat, hij kwaad voorkomt;
uit het bovengestelde en (4) volgt dan dat God niet bestaat
_________________

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Arie
Hoogste Commandant
Hoogste Commandant


Geregistreerd op: 24 Mrt 2006
Berichten: 1510
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: Di Jan 22, 2008 8:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

mwoah als dat 't nou is, dat valt nog onderuit te halen met de duivel of dat de gene die in de armoe zitten 't verdient hebben of weet ik veel wat, daar ga je gewoon aan het gehele punt voor bij dat je eerst maar eens moet bewijzen dat iets bestaat alvorens je de stelling kan maken dat hij niet bestaat. Verzinnen kunnen we allemaal en dan zou je ook kunnen zeggen dat we nu in de matrix zitten en dan moet je ook maar zien te bewijzen dat dat niet zo is, dat kan ook niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Assasijn
Lieutenant Generaal
Lieutenant Generaal


Geregistreerd op: 26 Mei 2007
Berichten: 540

BerichtGeplaatst: Di Jan 22, 2008 8:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Je bedoelt mij? Amen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
SID
Lieutenant Generaal
Lieutenant Generaal


Geregistreerd op: 16 Aug 2007
Berichten: 760
Woonplaats: Australie !!! DownTown Sydney

BerichtGeplaatst: Di Jan 22, 2008 9:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

northwestern1 schreef:
Je bedoelt mij? Amen


wie anders ?
_________________


"aku membel dirimu masih"

The Great Khali says: he call u !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken AIM-naam MSN Messenger
Lupes?
Lieutenant Generaal
Lieutenant Generaal


Geregistreerd op: 23 Dec 2006
Berichten: 1992
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: Di Jan 22, 2008 9:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Arie schreef:
mwoah als dat 't nou is, dat valt nog onderuit te halen met de duivel of dat de gene die in de armoe zitten 't verdient hebben of weet ik veel wat, daar ga je gewoon aan het gehele punt voor bij dat je eerst maar eens moet bewijzen dat iets bestaat alvorens je de stelling kan maken dat hij niet bestaat. Verzinnen kunnen we allemaal en dan zou je ook kunnen zeggen dat we nu in de matrix zitten en dan moet je ook maar zien te bewijzen dat dat niet zo is, dat kan ook niet.


1 duivel heeft er niets me te maken het gaat enkel over God en het is trouwens maar een voorbeeld he, het was een oefening op logica....
en waarom zouden mensen in armoede het verdienen? naar mijn mening verdient niemand het om in armoede te leven....

en veronderstellen dat iets waar is om dan te komen dat het niet waar is (of omgekeerd) dit noemt men een bewijs uit het ongerijmde....

en wat is dat met dat verzinnen? het is idd verzonnen door de prof om er een oefening over te maken op logice... en de matrix heeft hier niet zoveel mee te maken als een cavia te maken heeft met een kernoorlog
_________________

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Xanem
Lieutenant Generaal
Lieutenant Generaal


Geregistreerd op: 18 Apr 2007
Berichten: 582

BerichtGeplaatst: Di Jan 22, 2008 9:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Beter lezen lupes. Arie zegt hetzelfde als jij alleen met andere argumenten.
_________________

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Arie
Hoogste Commandant
Hoogste Commandant


Geregistreerd op: 24 Mrt 2006
Berichten: 1510
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: Di Jan 22, 2008 9:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Lupes? schreef:
Arie schreef:
mwoah als dat 't nou is, dat valt nog onderuit te halen met de duivel of dat de gene die in de armoe zitten 't verdient hebben of weet ik veel wat, daar ga je gewoon aan het gehele punt voor bij dat je eerst maar eens moet bewijzen dat iets bestaat alvorens je de stelling kan maken dat hij niet bestaat. Verzinnen kunnen we allemaal en dan zou je ook kunnen zeggen dat we nu in de matrix zitten en dan moet je ook maar zien te bewijzen dat dat niet zo is, dat kan ook niet.


1 duivel heeft er niets me te maken het gaat enkel over God en het is trouwens maar een voorbeeld he, het was een oefening op logica....
en waarom zouden mensen in armoede het verdienen? naar mijn mening verdient niemand het om in armoede te leven....

en veronderstellen dat iets waar is om dan te komen dat het niet waar is (of omgekeerd) dit noemt men een bewijs uit het ongerijmde....

en wat is dat met dat verzinnen? het is idd verzonnen door de prof om er een oefening over te maken op logice... en de matrix heeft hier niet zoveel mee te maken als een cavia te maken heeft met een kernoorlog
Dat verzinnen slaat op god, niet op je opdracht. Net zoals hij verzonnen is, is de matrix dat ook. Je kan niet bewijzen dat god niet bestaat (dat hoeft ook niet aangezien je eerst bewezen moet hebben dat hij wél bestaat), en dat kan je dus ook niet van de matrix, want wanneer je in de matrix zit (in de film..) voel en zie en beleef je alles zoals je dat in het echt ook zou doen. Daarom is het dus ook niet te bewijzen dat je niet in de matrix zit. Daarom zou je dus eerst moeten bewijzen dat de matrix zelf bestaat, alvorens je besluit te gaan proberen te bewijzen dat de matrix niet bestaat. Ik gebruik de matrix als voorbeeld om mn 'theorie' te verduidelijken. Dit is dan nodig (niet dat dat mensen van gedachten gaat veranderen..) omdat er veel mensen zijn die volkomen overtuigd zijn dat god wel bestaat en ze argumenten van die hele fantasie eromheen gaan gebruiken. Vandaar dus de vergelijking.

maar goed dit is nog steeds een forum over BF2142, en daar zou ik het dan ook nog verder over willen houden. Ik lock dit topic want de vraag van de TS was allang opgelost.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    battlefield-2142.nl Forumindex -> Battlefield 2142 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.